[Folklista] Varnus Xavér margójára
Attila Gáspár
abgaspar at gmail.com
2010. Nov. 7., V, 12:13:15 CET
Kedves Listatagok! Szerintem nem mindenki értette meg a Xavér provokációját.
Nagyon ügyesen dobta fel a labdát és ime, elkezdődött valami. Arról is
beszélünk/írunk, amiről némelyek azt gondolták, hogy mindenki fejében
világosság van. Hát... enyhén szólva, ettől annyira távol vagyunk manapság,
mint Makó vitéz Jeruzsálemtől.
Én mindenesetre köszönöm a sok elmés hozzászólást, de még az őszinte
"vízfelkapásokat"is.
Üdv,Gáspár Attila, RO-450025 Zalau - Zilah, b-dul M.Viteazul, Bl.A96, sc.B,
ap.15. Tel 004-0260-619690. Mobil 004-0748-885041; skype: gasparttilab ;
messenger: gasparattila2001 (Hu-ban ritkán: 06 30 9140498)
Zilah, 2010. november 7.
Ui. Elnézést kérek: Nem írtam senkinek Netlog-felhívást!
2010/11/6 Falusi László <villages at t-online.hu>
> Kedves Listatagok!
>
> Abban a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy tegnap együltő-helyemben
> sikerült végig olvasni a Xavér blogján összegyűlt bejegyzéseket.
> Nem meglepő a történet számomra!
>
> Jómagam 1985 -óta foglalkozom a népzenével, profiként 14 évet töltöttem
> benne, a Békés Bandával, tíz éve tanítok, helyel-közzel olyan környezetben
> ahol, vagy nem szeretik, avagy nem is értik a népzenét!
> Volt olyan ismert, elismert klasszikust tanító tanárom, aki megkérdezte,
> nektek miért jó, hogy utánozzátok a kételemis parasztokat?
> A probléma sokkal összetettebb, mint ez az egyszerű kérdés, avagy az amit a
> Xavér vet fel.
> Nos, én szerencsésnek érzem magam, mégpedig azért, mert olyan
> pedagógusokkal kerülhettem kapcsolatba, mint Sebestyénné Farkas Ilona, aki
> Kodály tanítvány volt, és első kézből kaphatta a népzenével kapcsolatos
> "vírusokat" és adhatta tovább nekünk a fertőzést, amit a népi kúltúra
> őrzése, ápolása jelent.
> Mit jelenthetett Kodály tanítványnak lenni?....... Egy olyan kultúrális
> szintézist, ami magábafoglalta az egyetemes zenetörténet készség színtű
> ismeretét, előadásmódját, ki-ki a saját hangszerén, és az összművészetek
> alapos ismeretét is, hogy ne csak egy szempont szerint vizsgáljuk a világot,
> hiszen az színes, és összetett. Tudjátok van erre nekünk is belterjes
> viccünk. " A Bőgős nem is érti a feladatot"
> Arról nem is beszélve, hogy sokaknak gőze nincs arról, milyen hihetettlen
> pedagógiai kísérletek, kutatások folytak Kodály és növendékei osztályában.
> Kodály halála után felhígult minden. Ma már felsőoktatatási intézeteink
> ontják az alulképzett és ismerethiányos kollégákat, természetesen ők a maguk
> nemében kíváló szakemberek, de nem értik mi történik és miért. Nekünk 40-es
> pedagógusoknak is óriási a felelőségünk, hiszen nem elég megtanítani
> "írni-olvasni" a gyermeket, ha később az értéktelen kultúrát fogyasztja
> avagy közvetíti!
> Azt gondolnám, ha van bennünk kellő alázat és azt akarjuk hogy megértsenek
> minket, akkor tanuljuk meg az ő nyelvüket is beszélni, hogy képesek legyünk
> rámutatni a bennük rejlő hiányosságra.
> Én magam is ezt tettem, sokszor csodálkoznak azon kollégáim akik korábban
> degradálóak voltak a műfajjal szemben,és kérdezik, hogy lehet az, te mint
> népzenész (nem pejoratív) legalább annyira jártas vagy a klasszikus
> irodalomban, mint a népzenében!
> Persze hamisan ők is képesek játszani, jól tudjuk mi vonósok ez csak
> gyakorlás kérdése, de még is nyitotabbak lettek a népi kultúrával szemben.
> Üdvözlettel: Falusi László
>
>
>
>
>
>
> ___________________________
> Folklista: http://list.folkradio.hu/mailman/listinfo/lista
> Folkrádió: http://www.folkradio.hu
>
További információk a(z) Lista levelezőlistáról