[Folklista] egyeb
Nemedi Laszlo
nemedi.laszlo at chello.hu
2007. Dec. 27., Cs, 12:06:57 CET
Kedves István!
Örülök, hogy az 1. kapcsolatban én értelmeztem félre dolgokat.
ad 2a.:
Ezt akár el is tudnám fogadni, de nem lehetne "beetetésként" mégis csinálni
egy marketing terméket (is) belőle? Ha úgy gondoljuk, hogy a folklór értéke,
hatása önmagában is hatásos (mert ez volt hosszú idő óta), akkor először
eljuttatni kellene a közönségnek (fogyasztóknak :( ). Ezt persze lehetne
állami presszióval (támogatva a megjelenést), vagy felelős média
személyiségek által (akik nem csak kiszolgálni akarnak alantas igényeket,
hanem "népnevelni" is), de ezekre jelenleg nem látok sok törekvést. Ekkor
nem lehetne-e a fogyasztói mechanizmusok mentén létrehozni eladható terméket
(pl. a néptáncverseny, népzenei verseny ilyen lehet... ...régebben is volt
ilyen)? Ez segít megjelenni a háztartásokban, mert ez egyébként ritkán
történhet meg mostanában. Majd - érdeklődés esetén - már lehet a táncházban
irányítani őket arra, amerre kellene.
ad 2b.:
Én sem általában gondoltam generációs problémának (utaltam a társadalmi
változásokra). A mostani fiatalok nagyon keményen telibekapták a
globalizációt és hatásait. Nekik már szinte teljesen ismeretlen a folklór
(nincs a radaron az őt ért hatások között), nem azért mert nem szeretné,
hanem mert nem találkozik vele. (nagyon helyes fiatalokat látok nagyon
profin táncolni, élni a dologban - jobbak, mint én). Ezért - bár biztos
akkor is nagy dolog volt a rock-pop kultúra mentén elindulni a folklór
irányba, de - most még nagyobb "ellenszéllel" kell mindezt megcsinálni, amit
(szerintem) üzleti értelemben profibban kell csinálni. Nem tartalmat
gondoltam megváltoztatni, de meg kell fogalmazni a marketing számára érdekes
kérdéseket (pl célcsoport definiálása - persze ez bárki lehet, de markating
szempontból az a kérdés ki az, aki azonnal vevő, nem kell nagy befektetés a
"meggyőzéséhez", stb.), illetve ha kell, kisebb (lényegtelennek tűnő)
változásokat megtenni, stb.. (((mondtam már? én is, mint egy kolleganő itt,
közel állok a "kupeckedéshez", ezért gondolkodom így :))
Lassan leállok az írással (impact analízis ez irányba nyom :))
üdv,
Némedi László
További információk a(z) Lista levelezőlistáról