<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML xmlns:o = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"><HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">


<META content="MSHTML 5.50.4522.1800" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Kedves 
Péter!</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
class=671035207-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Egy 
héten min. 2x járok táncházba. Elmondhatom, hogy jó viszonyban vagyok a 
zenészekkel.</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Van, 
hogy a zenészek maguk kérdezik meg a táncházas törzstagoktól, mit játsszanak, 
van hogy nem. </SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Ha 
olyat húznak amire nincs kedvünk táncolni, akkor csak hallgatjuk, és élvezzük a 
muzsikát.</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Vannak 
rendek, pl. mezőségi, ahol a pont a zenészek keresik a kontaktust a táncosokkal. 
De persze általában ez a dolog kölcsönös. A széki rendnél a közös éneklés a 
kapcsolat alapja....</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
class=671035207-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Mivel 
az első leveledet nekem címezted elsősorban, ezért esett rosszul a feltételezés, 
hogy "biomagnetofonnak" nézem a&nbsp;zenészeket.</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=671035207-26042006>Ezt, 
néptáncos barátaim nevében is, vissza kell utasítsam!</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
class=671035207-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
class=671035207-26042006>Tisztelettel,</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
class=671035207-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
class=671035207-26042006>Fontányi Viktor&nbsp;</SPAN></FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid">
  <DIV class=OutlookMessageHeader dir=ltr align=left><FONT face=Tahoma 
  size=2>-----Original Message-----<BR><B>From:</B> 
  lista-bounces@list.folkradio.hu [mailto:lista-bounces@list.folkradio.hu]<B>On 
  Behalf Of </B>Számel Péter<BR><B>Sent:</B> Wednesday, April 26, 2006 9:40 
  AM<BR><B>To:</B> lista@list.folkradio.hu<BR><B>Subject:</B> RE: [Folklista] 
  Táncháztatlálkozó 2006- Margittai Gábor ír<BR><BR></FONT></DIV>Kedves 
  Viktor!<BR><BR>Nem tudom elkerülni, ugyanis ez a tapasztalat. Nekem is és más 
  olyan zenészeknek is, akik táncegyütteseknek zenélnek. De valakinek ez 
  megélhetési forrás, így marad részére a kussolás, én meg szerencsére nem ebből 
  élek, ezért lehet véleményem is, valamint ki is maradhatok belőle - mármint 
  abból, hogy zenéljek táncegyütteseknek. Nálam a malac esete a bojtárral a 
  "nyerő"! Én ilyen "ódivatú" figura vagyok, valamint - nem győzöm hangoztatni - 
  semmi elkötelezettségem és&nbsp;függőségem nincs ezen a "körön" belül, így 
  szabadnak érezhetem a véleményemet és az sem érdekel, ha ez valami okos 
  embernek nem tetszik. Persze meghallgatok bárkit, de vannak "nagyszerűnek" 
  tartott emberek, akik alapvető emberségből már rendesen leszerepeltek. Apropó 
  hangzavar! A folkkocsmában szerinted meg lehetett volna hallani, hogy valaki 
  furulyázik? Nem igazán! Pedig az is népi hangszer és azon is népzenét szoktak 
  muzsikálni!&nbsp;&nbsp;Nagyon kellemes sokszor egyedül furulyázni! Főleg 
  természetes körülmények között, nem pedig egy fővárosi hodályban. Lehet, hogy 
  ezt valaki anarchista gondolatnak tekinti, de ezek alapján a betyárokat is 
  "leanarchistázhatnánk". Azért hála a Jóistennek, ezt nem csak én gondolom így, 
  van még ilyen ember más is, csak én jártatom a számat a legtöbbet.<BR>Na 
  mindegy, nekem a táncháztalálkozó színpadostól, csarnokostól, folkkocsmástól 
  úgy idegen, ahogy van, csak azt sajnálom, hogy szinte ez az alkalom az, amikor 
  találkozhat a vidéki surmó néhány ismerősével. Meg láthatja, hogy merre megy a 
  szekér. Azután vagy felszáll rá, vagy elege lesz az egészből!<BR>Üdv,<BR><BR>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-LEFT: 10px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">-- 
    Eredeti üzenet --<BR>
    <DIV style="font-color: black"><B>Feladó: </B><A 
    href="mailto:Fontanyi Viktor <Fontanyi.Viktor@etv.hu>">Fontanyi Viktor 
    &lt;Fontanyi.Viktor@etv.hu&gt;</A></DIV>
    <DIV><B>Címzett: </B><A 
    href="mailto:lista@list.folkradio.hu">lista@list.folkradio.hu</A></DIV>
    <DIV><B>Másolat: </B><A href="mailto:"></A></DIV>
    <DIV><B>Elküldve: </B>08:54</DIV>
    <DIV><B>Téma: </B>RE: [Folklista] Táncháztatlálkozó 2006- Margittai Gábor 
    ír</DIV><BR><BR>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006>Kedves Péter!</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN class=078252706-26042006>"Ti nagyon 
    hozzászoktatok, hogy a zenész nem más, mint egy programozható, 
    visszatekerhető, állítható sebességű biomagnetofon, aki kiszolgálja a táncos 
    mindenféle kedvét, méginkább a koreográfus bácsi, néni idióta elképzeléseit, 
    amit a néptánc színpadra vitelének 
    perverziója&nbsp;éltet."</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=078252706-26042006>A 
    folkkocsmában a zenészek nagyon jó táncolható dallamokat muzsikáltak. Külön 
    kérés nem kellett hozzá, saját maguktól! </SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN class=078252706-26042006>Mi 
    (táncosok) ezeket meghallottuk, vagyis csak szerettük volna meghallani. Ami 
    a hangzavar miatt nem nagyon sikerült! </SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006>Ezért lett volna jó, ha észreveszik, hogy ott 
    táncolunk, akkor kicsit a táncosok felé fordulnak. Szerintem nekik is jobb 
    érzés lett volna. Vagy tévedek?</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006>Ilyen szavak, hogy "a zenész nem más, mint egy 
    programozható, visszatekerhető, állítható sebességű biomagnetofon" még a 
    legnegatívabb gondolataimban se jutnak eszembe, úgyhogy az ilyen irányú 
    feltételezéseket, kérlek máskor kerüld el!</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006>Tisztelettel,</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006>Fontányi Viktor</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial color=#0000ff size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006>Budapest&nbsp;</SPAN></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN 
    class=078252706-26042006></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
    <BLOCKQUOTE 
    style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid">
      <DIV class=OutlookMessageHeader dir=ltr align=left><FONT face=Tahoma 
      size=2>-----Original Message-----<BR><B>From:</B> 
      lista-bounces@list.folkradio.hu 
      [mailto:lista-bounces@list.folkradio.hu]<B>On Behalf Of </B>Számel 
      Péter<BR><B>Sent:</B> Wednesday, April 26, 2006 7:55 AM<BR><B>To:</B> 
      lista@list.folkradio.hu<BR><B>Subject:</B> RE: [Folklista] 
      Táncháztatlálkozó 2006- Margittai Gábor ír<BR><BR></FONT></DIV>
      <P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
      style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Kedves Viktor és kedves 
      lista!<BR><BR>Fontányi Viktor levelének utolsó része indította el kezemet 
      a billentyűk felé. Viktor azon sajnálkozik, hogy a folkkocsmás zenészek 
      úgymond inkább maguknak muzsikáltak, mintsem a táncosoknak. Hát szerintem 
      teljesen igazuk volt - ha valóban ezt tették! Kedves Viktor, kedves 
      táncosok! Ti nagyon hozzászoktatok, hogy a zenész nem más, mint egy 
      programozható, visszatekerhető, állítható sebességű biomagnetofon, aki 
      kiszolgálja a táncos mindenféle kedvét, méginkább a koreográfus bácsi, 
      néni idióta elképzeléseit, amit a néptánc színpadra vitelének 
      perverziója&nbsp;éltet. Kedves táncosok, ha jól emlékszem a mesében nem a 
      kismalacok diktálták a bojtárnak, hogy az miként furulyázzon! Ma már egyre 
      kevesebben vannak azok, akik a megélhetés miatt muzsikálnak, és ezeknek is 
      többsége világos bőrű. Kérlek titeket, hogy ne keverjétek össze őket 
      azokkal, akik 50-100 éve, vagy akár manapság mindenre hajlandóak, csak 
      fizessenek érte! Én egy tánccsoporttal mostanában átéltem a zenész 
      helyzetét, aki csak "utánfutónak" van ott, nem kíváncsi rá senki, mindig 
      csak a baj van vele, mert meg kell nekik magyarázni, hogy mit, hogyan, de 
      hát mégis kell valamire táncolni. "Mégis csak a táncos a valaki!" Hát nem 
      egészen! Ezért én befejeztem velük, mert megtehetem!<BR>Na ennyit a 
      zenész-táncos viszonytól. Néhány gondolat a 
      Táncháztalálkozóról:<BR>Egyetlen életszagú hely a kocsma volt. Azonban úgy 
      az egész 2 nappal kapcsolatban meg az volna a fő megállapításom, hogy a 
      magyar népzene, kedves hölgyek és urak, nem csupán (1)vonós zenekarok 
      produkciójából áll! Ennek ellenére azt tapasztaltam, hogy egyéb műfajok 
      max. valamelyik eldugott teremben kaptak helyet, a kocsmában meg teljesen 
      esélytelenek is lettek volna. (2) nem is kizárólag erdélyi! Kedves 
      szervezők, kedves zenészek, azért "adjunk már a kultúrának" egy kicsit! 
      Szép és jó a vonószene, meg az erdélyi, de hát van még azon kívül igen sok 
      más is! Számomra üdítő pillanat volt mikor meghallottam a tekerősöket 
      muzsikálni - hozzáteszem, céltalannak tartom az ilyen hangszerek 
      tömegességét (citera-, tekerő-, dudazenekarok) &#8211; de az érzés a &#8222;végre 
      hallok már valami mást is&#8221; volt.<o:p></o:p></SPAN></P>
      <P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
      style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Ezek ellenére ne tekintsen 
      engem senki a vonós zene megátalkodott ellenségének (bár úgyis annak 
      fogtok), csak a mostanában divatos jelenségek jórésze nem kedves számomra. 
      Azt mondják, az vagy amit megeszel. Szerintem meg az vagy ahogyan kinézel, 
      főleg egy &#8222;jeles napon&#8221;. Nos ott is látható volt, hogy egyre terjed a TSZ 
      elnök öltöny-nyakkendő dizájn. Ehhez párosul a testtartás finom 
      beállítása. Enyhe terpeszállás, kifordított lábfejek, kissé megdöntött 
      felsőtest deréktól felfelé, hogy az énekes fülébe jól lehessen húzni. 
      Urak! Csak így tovább, de ez már egy új világ, aminek a népi kultúrához 
      semmi köze nincs!<o:p></o:p></SPAN></P>
      <P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN 
      style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Műsorok:<o:p></o:p></SPAN></P>
      <P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT 
      face="Times New Roman" size=3>A vasárnap esti produkciót láttam. 
      Összességében förtelmes volt. Sebestyén Márta és Dongó produkciója 
      kritikán alulinak bizonyult számomra. Mindkét előadóművésznek &#8222;egyéni&#8221; a 
      stílusa (Fekete Pákóé is az!). Valamint köszönet a Muzsikás együttesnek a 
      színvonalas &#8222;szép magyar&#8221; muzsikáért. Majd csak elfogyunk már mind egy 
      szálig! Javasolnám, hogy ők automatikusan kapják meg a román 
      állampolgárságot a román kultúra világ minden részén való 
      népszerűsítéséért, de lehetne népszavazást is kiírni.</FONT></P>
      <P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT 
      face="Times New Roman" size=3>Elnézést a tuskóságom miatt, de itt azért 
      nem én vagyok az egyetlen, aki&nbsp;úgy érzi, hogy itt nincs minden a 
      helyén. Vagy esetleg ez a jó út és a magamfajta meg húzzon a 
      sunyiba...</FONT></P>
      <P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT 
      face="Times New Roman" size=3>SzP</FONT></P><BR><BR>
      <BLOCKQUOTE 
      style="PADDING-LEFT: 10px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0000ff 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">-- 
        Eredeti üzenet --<BR>
        <DIV style="font-color: black"><B>Feladó: </B><A 
        href="mailto:Fontanyi Viktor <Fontanyi.Viktor@etv.hu>">Fontanyi Viktor 
        &lt;Fontanyi.Viktor@etv.hu&gt;</A></DIV>
        <DIV><B>Címzett: </B><A 
        href="mailto:lista@list.folkradio.hu">lista@list.folkradio.hu</A></DIV>
        <DIV><B>Másolat: </B><A href="mailto:"></A></DIV>
        <DIV><B>Elküldve: </B>2006.04.25&nbsp;&nbsp;08:39</DIV>
        <DIV><B>Téma: </B>RE: [Folklista] Táncháztatlálkozó 2006- Margittai 
        Gábor ír</DIV><BR><BR>Sziasztok!<BR><BR>Elolvastam én is a cikket. 
        Meglátásom szerint, Margitai megint túlzásokba ment, de lássuk be, 
        meglátásai jók!<BR>-Az erdélyi árusok megtalálásának nehézsége egy 
        dolog. Miért kellett mindkét nap 6-kor bezárni a vásárt?<BR>-A FMH 
        kétségtelenül kinőtte a táncháztalálkozót (de szerintem a szezonnyitót 
        is). Nem lehetne valami nagyobb helyre áttenni a bulit? (az Üsztürü 
        mezőségi rendjére a későn érkezők más be se fértek. Uff.)<BR>-A vasárnap 
        volt számomra a legnagyobb csalódás, amit kaptam a pénzemért. A "Két 
        banda" című előadás volt az egyetlen, amiért azt mondom, érdemes volt 
        elmenni. <BR>-Az esti gála úgy volt meghírdetve, hogy 10-kor vége, utána 
        3 táncrend. Akkor hogyan húzódhatott el 11 óráig???<BR>Egy-egy produkció 
        jó volt ugyan (pl. a zenészek tánca, a kalotaszegiek műsora), de a műsor 
        összességében nem pörgött, a végén már untam. A folkkocsma táncra 
        alkalmatlan talaján voltunk kénytelenek egy-egy táncolható zenét 
        elcsípni, ami nehéz volt, mert 3 banda általában egyszerre muzsikált, és 
        ettől hangzavar keletkezett. :) Ja és maguknak zenéltek, még akkor is 
        amikor min. 10 pár szeretett volna táncolni az ő zenéjükre. --- Kérdés a 
        zenészekhez: Nem jobb úgy muzsikálni, hogy tudod, hogy vannak akik 
        befogadják??? (Uff!)<BR>-Ja, és hogy a végén összessen egy mezőségire 
        futotta.....! Erre inkább semmit nem mondok.<BR><BR>További szép 
        napot!<BR><BR>Üdv.:<BR>Fontányi Viktor<BR><BR><BR>&gt; -----Original 
        Message-----<BR>&gt; From: <A 
        href="mailto:lista-bounces@list.folkradio.hu">lista-bounces@list.folkradio.hu</A><BR>&gt; 
        [mailto:<A 
        href="mailto:lista-bounces@list.folkradio.hu]On">lista-bounces@list.folkradio.hu]On</A> 
        Behalf Of Szluka Tibor<BR>&gt; Sent: Monday, April 24, 2006 9:18 
        PM<BR>&gt; To: <A 
        href="mailto:lista@list.folkradio.hu">lista@list.folkradio.hu</A><BR>&gt; 
        Subject: Re: [Folklista] Táncháztatlálkozó 2006 - Margittai Gábor 
        ír<BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; Kemecsei Gábor &lt;<A 
        href="mailto:kemecsei@folkradio.hu>">kemecsei@folkradio.hu&gt;</A> 
        írta:<BR>&gt; <BR>&gt; &gt; Lánc, lánc<BR>&gt; &gt; Huszonöt éves 
        találkozások, avagy a magyarországi<BR>&gt; néptáncszínház<BR>&gt; &gt; 
        nyomorúsága<BR>&gt; &gt; 2006. április 8. (34. oldal)<BR>&gt; &gt; 
        <BR>&gt; &gt; Margittai Gábor <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; Mese nincs: 
        akit ingerel a tumultus, az alkalmatlan terek<BR>&gt; emberszaga, 
        a<BR>&gt; &gt; hosszú negyedórákig tartó tanácstalan téblábolás 
        űrállomásnyi<BR>&gt; &gt; folyosókon, ne adj' isten a néhány 
        bujdosó<BR>&gt; szegénylegénynek vagy Vata<BR>&gt; &gt; fia Jánosnak 
        öltözött idősebb népművelő, az is elismeri,<BR>&gt; hogy a<BR>&gt; &gt; 
        huszonötödik éve megrendezett országos táncháztalálkozó és<BR>&gt; 
        kirakodóvásár<BR>&gt; &gt; a Kárpát-medencei népi kultúra igazi ünnepe. 
        Az<BR>&gt; ünneprontók persze nem<BR>&gt; &gt; mulasztják el mindehhez 
        hozzátenni, hogy e<BR>&gt; táncháztalálkozók leginkább<BR>&gt; &gt; csak 
        találkozók tánc nélkül, garantált ne mulass, mert a<BR>&gt; 
        zsúfoltságban<BR>&gt; &gt; mozdulni sem igen lehet, és a szervezés még 
        mindig hagy némi<BR>&gt; &gt; kívánnivalót maga után. Nem beszélve arról 
        a<BR>&gt; sajátosságról, hogy az<BR>&gt; &gt; egykor a főbb helyeken 
        kirakodó, sokszor öreganyjuk<BR>&gt; rokolyájával,<BR>&gt; &gt; 
        öregapjuk fonott derékszíjával érkező határon túli paraszt<BR>&gt; 
        árusok mára a<BR>&gt; &gt; földszint fülledt és szűkös termébe 
        szorultak. Míg<BR>&gt; odafent, a küzdőtér<BR>&gt; &gt; frekventált 
        terepén a hivatásos árusok, mesteremberek<BR>&gt; kínálhatják<BR>&gt; 
        &gt; máskülönben egyedülálló színvonalú portékáikat - ahogy ez<BR>&gt; a 
        múlt hét<BR>&gt; &gt; szombatján, vasárnapján is történt.<BR>&gt; &gt; 
        Ám azt a gyomorbajosoknak is el kell ismerniük, hogy<BR>&gt; feltehetően 
        ez<BR>&gt; &gt; évente az egyetlen alkalom, amikor a Budapest<BR>&gt; 
        Sportarénának még az<BR>&gt; &gt; illemhelyein is kalotaszegi muzsika 
        szól. Lehet<BR>&gt; megjegyzéseket tenni az<BR>&gt; &gt; izomingre 
        fölráncigált népviseletekre meg az egy főre jutó<BR>&gt; &gt; 
        tarsolylemezek számára is. Ám egy viselet kizárólag akkor<BR>&gt; élő, 
        ha<BR>&gt; &gt; hordják, mi pedig különösen büszkék lehetünk népi 
        öltözködési<BR>&gt; &gt; kultúránkra. Máskülönben meg miért volna 
        kevésbé<BR>&gt; szalonképes ez, mint a<BR>&gt; &gt; New York-i 
        gördeszkásokat vagy a Gangesz-parti<BR>&gt; szerzeteseket 
        majmolók<BR>&gt; &gt; megjelenése? A folyamatosan gyarapodó tömeg annak 
        biztos<BR>&gt; jele, hogy az<BR>&gt; &gt; egykori szubkultúra, városi 
        fiatalok hajdani szűk mozgalma<BR>&gt; nem csupán<BR>&gt; &gt; 
        polgárjogot nyert, és kilépett az underground<BR>&gt; félforradalmi 
        (vagy tán<BR>&gt; &gt; egészen az) homályából, de továbbra is elképesztő 
        ütemben<BR>&gt; vonzza magához<BR>&gt; &gt; a legkülönfélébb 
        korosztályok és társadalmi rétegek<BR>&gt; képviselőit.<BR>&gt; &gt; 
        Farmernadrágos hebrencs kamaszok, medikusok,<BR>&gt; természettudományos 
        pályára<BR>&gt; &gt; készülő egyetemisták, bölcsészek, 
        vízvezeték-szerelők,<BR>&gt; rendszergazdák,<BR>&gt; &gt; ügyvédek és 
        vállalkozók, moldvai csángók és dunántúliak<BR>&gt; igen szoros<BR>&gt; 
        &gt; konglomerátummá gyúródnak össze ezeken a találkozókon,<BR>&gt; 
        akárcsak a heti<BR>&gt; &gt; táncházak világában vagy a nyári 
        tánctáborok "edzésein".<BR>&gt; &gt; Aki pedig kívülállóként, első 
        alkalommal csöppen ebbe a<BR>&gt; nyugodt<BR>&gt; &gt; nyüzsgésbe, meg 
        fog rökönyödni a talán semmilyen más közös<BR>&gt; "szórakozási"<BR>&gt; 
        &gt; alkalomra nem jellemző befogadókészségen meg azon az<BR>&gt; 
        eltökélt és nyitott<BR>&gt; &gt; hagyománytudaton, amely szükségesnek 
        érzi, hogy az<BR>&gt; öntudatlan csecsemő<BR>&gt; &gt; vagy akár 
        hasfalon keresztül a magzat is erdélyi népzenét<BR>&gt; hallgasson, 
        s<BR>&gt; &gt; hogy az izgatott és megvadult kétéves gyereket 
        saját<BR>&gt; csillapíthatatlan<BR>&gt; &gt; tánckedvére bízza.<BR>&gt; 
        &gt; <BR>&gt; &gt; Senki nem tagadhatja hát, hogy a hagyományőrzés, 
        a<BR>&gt; veszendő - sok<BR>&gt; &gt; helyütt már elveszett - 
        népi-kispolgári műveltség egyik<BR>&gt; legfontosabb élő<BR>&gt; &gt; 
        fórumává nőtték ki magukat a táncházak. Nem beszélve a<BR>&gt; 
        háttérben<BR>&gt; &gt; szorgosan gyűjtő, rendszerező, archiváló 
        tudományos<BR>&gt; műhelyekről, a<BR>&gt; &gt; képzett 
        muzsikustársadalomról, a magas színvonalú<BR>&gt; kézművességről, 
        a<BR>&gt; &gt; könyv- és lemezkiadásról vagy a virtuális találkozások, 
        a<BR>&gt; szakadatlan<BR>&gt; &gt; népzenesugárzás fontos helyszínéről, 
        az apró-cseprő<BR>&gt; dolgoktól az<BR>&gt; &gt; általános elméleti 
        problémákig számos kulturális kérdést<BR>&gt; megvitató<BR>&gt; &gt; 
        internetes honlapokról, mint amilyen a szó szoros értelmében<BR>&gt; 
        &gt; egyedülálló, küszködő Folkrádió és annak levelezési 
        listája.<BR>&gt; &gt; Meglepő ezért, hogy amíg a hazai néptáncvilág 
        közönsége<BR>&gt; folyamatosan és<BR>&gt; &gt; bátran képes megújulni, 
        átlendülni a holtpontokon, s<BR>&gt; minden ellenszéllel<BR>&gt; &gt; 
        szemben szinte beláthatatlan időre biztosítja az<BR>&gt; utánpótlást, 
        addig a<BR>&gt; &gt; kimenet, az "output", azaz a színpadi 
        feldolgozások<BR>&gt; igencsak ritka<BR>&gt; &gt; pillanatai nem sok 
        jóval kecsegtetnek. Különös módon válik<BR>&gt; el az élő<BR>&gt; &gt; 
        találkozások és befogadások lelkes szellemiségétől a magyar<BR>&gt; &gt; 
        néptáncszínházak többnyire fojtogatóan szűkös, enervált,<BR>&gt; 
        távlattalan,<BR>&gt; &gt; esztétikai jövőkép nélküli gondolatrendszere - 
        ha nem<BR>&gt; eufemizmus<BR>&gt; &gt; egyáltalán ilyesmiről beszélni. 
        Míg ma már tízezrek éltetik a<BR>&gt; &gt; táncházakat, érthetetlenül 
        keveseket érintenek az ugyanerre a<BR>&gt; &gt; műveltségre és 
        hagyományrendre épülő előadások, kiváltképp<BR>&gt; akkor, ha 
        nem<BR>&gt; &gt; a jól bejáratott fővárosi vagy megyeszékhelyi 
        együttesek,<BR>&gt; hanem elvétve<BR>&gt; &gt; határon túli 
        tánccsoportok az előadók. Karácsonykor<BR>&gt; például a 
        pozsonyi<BR>&gt; &gt; Ifjú Szívek nagyszerű bemutatója (Felvidéki 
        levelek) jó,<BR>&gt; ha harmadházzal<BR>&gt; &gt; ment, két héttel 
        ezelőtt a csíkszeredai Hargita<BR>&gt; táncegyüttesre ugyan<BR>&gt; &gt; 
        csordulásig telt ház volt kíváncsi, ám a máskor oly buzgón<BR>&gt; &gt; 
        premierlátogató szakma krémje nem igazán képviseltette<BR>&gt; magát. 
        Pedig lett<BR>&gt; &gt; volna alkalom a tapasztalatgyűjtésre. Másfelől 
        ma nincs az<BR>&gt; anyaországban<BR>&gt; &gt; együttes, amelyik 
        túlnyomórészt ne a határon túli<BR>&gt; néptáncokat venné<BR>&gt; &gt; 
        előre repertoárjában.<BR>&gt; &gt; Nehéz magyarázatot találni arra, mi 
        vezetett ehhez a<BR>&gt; zárványosodáshoz.<BR>&gt; &gt; Belterjességhez. 
        Kiürüléshez. Hogy miért szivárgott el a<BR>&gt; hajdani<BR>&gt; &gt; 
        dinamizmus és képzelőerő a néptánc színreviteléből. Egy<BR>&gt; 
        színikritikus<BR>&gt; &gt; nemrégiben konfekcionált színháznak titulálta 
        a hazai<BR>&gt; színpadok világát,<BR>&gt; &gt; sorozatgyártásról, 
        bevált esztétikai és dramaturgiai minták<BR>&gt; &gt; agyonrágásáról, a 
        tehetségek ellehetetlenítéséről szólt,<BR>&gt; azt firtatva, a<BR>&gt; 
        &gt; nagy számok ellenére miért nem születnek eget verő<BR>&gt; 
        eredmények. Fájdalmas<BR>&gt; &gt; elismerni, de ha lehetséges, mindez a 
        magyar néptáncszínházra<BR>&gt; &gt; hatványozottan igaz.<BR>&gt; &gt; 
        Talán nem szerencsés összevetni az alábbi két<BR>&gt; közelmúltbeli 
        példát, mert<BR>&gt; &gt; sántíthatnak a párhuzamok és kontrasztok 
        műfajban, indulatban,<BR>&gt; &gt; hátországban. Ám nem hagy nyugodni 
        bennünket, hogy mindkét<BR>&gt; rendhagyó<BR>&gt; &gt; alkalom 
        néptáncművészetünk leghétköznapibb kérdéseire<BR>&gt; világít rá. 
        A<BR>&gt; &gt; huszonötödik országos táncháztalálkozó és 
        kirakodóvásár<BR>&gt; szombati<BR>&gt; &gt; fénypontja volt a nagy múltú 
        Magyar Állami Népi Együttes<BR>&gt; Örök Kalotaszeg<BR>&gt; &gt; című 
        táj- és tánchommage-a, a neves közép-erdélyi cigány<BR>&gt; muzsikusok, 
        a<BR>&gt; &gt; Csipások emlékét idéző bemutató. Bár nem győzzük<BR>&gt; 
        hangsúlyozni, a<BR>&gt; &gt; sportaréna aligha alkalmas bármilyen 
        színházi<BR>&gt; szertartásra, s mi több<BR>&gt; &gt; száz méterről 
        voltunk kénytelenek követni az előadást (ez<BR>&gt; legyen a mi<BR>&gt; 
        &gt; hibánk), azt azért a látóhatár pereméről is<BR>&gt; 
        megfigyelhettük, hogy a<BR>&gt; &gt; virtuóz, egyre inkább színpadra érő 
        táncosokat hogyan<BR>&gt; inspirálta a<BR>&gt; &gt; sokezres 
        nézőközönség ovációja. Szívünkig hatoltak a<BR>&gt; közismertebb<BR>&gt; 
        &gt; kalotaszegi slágereken túlmutató dallamok, és együtt<BR>&gt; 
        örültünk másokkal a<BR>&gt; &gt; ma már ebben a formájában nem létező, 
        lassan, de biztosan<BR>&gt; morzsolódó<BR>&gt; &gt; világ megidézésének 
        is.<BR>&gt; &gt; Azt azonban soha nem fogjuk megérteni - és ez 
        már<BR>&gt; messze-messze túlmutat<BR>&gt; &gt; az állami népi 
        produkción -, hogy a gyűjtésben,<BR>&gt; feldolgozásban,<BR>&gt; &gt; 
        kármentésben oroszlánrészt vállaló hajdani szenvedélyes<BR>&gt; 
        "talpasok",<BR>&gt; &gt; határon túli országjárásukkal nagy kockázatokra 
        is<BR>&gt; hajlandó egykori<BR>&gt; &gt; művészek mára miért betonozták 
        be magukat saját<BR>&gt; ötlettelenségükbe, s<BR>&gt; &gt; emelték azt a 
        minta rangjára. Hogy a fillérekért robotoló,<BR>&gt; sokszor<BR>&gt; 
        &gt; embertelen körülmények között turnézó, számos társművész<BR>&gt; 
        által lesajnált<BR>&gt; &gt; "népi" táncosokat manapság miért nem szokás 
        teljes értékű<BR>&gt; színpadi<BR>&gt; &gt; szereplőnek tekinteni, hanem 
        inkább csak ide-oda tologatható,<BR>&gt; &gt; csereberélhető parasztnak 
        egy rettentően monoton<BR>&gt; sakkjátszmában. Hogy<BR>&gt; &gt; akár 
        amatőr, akár az amatőr világból toborzott hivatásos<BR>&gt; legyen az 
        a<BR>&gt; &gt; táncos, idővel sikerül kiölni belőle a tánc iránt 
        érzett<BR>&gt; tiszta<BR>&gt; &gt; szenvedélyt azzal (is), hogy sokszor 
        már eleve csak<BR>&gt; "alakzatba"<BR>&gt; &gt; láncolva, táncidegen 
        normák koreográfiai kalodájában<BR>&gt; sajátíthatja el<BR>&gt; &gt; 
        újabb tájegységek mozdulatkultúráját. Ez a gúzsba kötve<BR>&gt; táncolás 
        csak<BR>&gt; &gt; igazán.<BR>&gt; &gt; Persze mind az amatőr, mind a 
        profi táncos világ igen<BR>&gt; nehéz helyzetben<BR>&gt; &gt; van: 
        lerongyolódott állapotukban fellépési kényszerben,<BR>&gt; &gt; 
        haknikötelezettségben vergődnek. Ugyanakkor a múlt<BR>&gt; szombati 
        előadás is<BR>&gt; &gt; jelezte, hogy megint egyre inkább színpadképes 
        lesz a<BR>&gt; táncok, táncosok<BR>&gt; &gt; személyes és egyéni 
        karaktere, dinamikája, s nem elég csupán<BR>&gt; &gt; 
        sportteljesítményként értelmezni és bemutatni a világ egyik<BR>&gt; &gt; 
        legbonyolultabb férfitáncát, a kalotaszegi legényest sem.<BR>&gt; &gt; 
        Ám ahogy a magyar színházi világ más szegleteiben, itt is<BR>&gt; 
        hiányoznak a<BR>&gt; &gt; perzselő tehetségű rendezők, sőt a 
        néptáncszínház<BR>&gt; berkeiben maga a<BR>&gt; &gt; formalista 
        koreografáláson, paraszttologatáson túlmutató<BR>&gt; rendezés 
        is<BR>&gt; &gt; luxusnak tetszik olykor. Mostanában meg-meglódul azért 
        a<BR>&gt; &gt; néptáncszínházunk, vannak merészebb, rugalmasabb<BR>&gt; 
        kísérletek. Vannak<BR>&gt; &gt; fiatalok és vakmerőbb meglettek, akik 
        küzdenek az ellen,<BR>&gt; hogy puszta<BR>&gt; &gt; oktató előadássá, 
        muzeális seregszemlévé halványítsák<BR>&gt; színpadra kerülő<BR>&gt; 
        &gt; táncainkat. De nehéz ügy. Amíg a nagymogulok büntetlenül<BR>&gt; 
        vihetnek színre<BR>&gt; &gt; mindenféle szélesvásznú történelmi giccset, 
        bedarálva<BR>&gt; lázálmaikba<BR>&gt; &gt; tucatnyi derék táncost, amíg 
        az "autentikusság" védőpajzsával<BR>&gt; &gt; takargatják 
        közhelygyűjteményeiket, és a népművészettől idegen<BR>&gt; &gt; 
        művészkedésnek gúnyolják a kérdéseket felvető, a<BR>&gt; gyökereket 
        firtató<BR>&gt; &gt; előadásokat, amelyek bátran lemerülnek e 
        mozgásvilág<BR>&gt; legvadabb,<BR>&gt; &gt; legrituálisabb rétegeiig - 
        addig a kritikus is csak<BR>&gt; hasonló monotóniával<BR>&gt; &gt; 
        dohoghat.<BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; Másik példánk "alámerülő": két hete 
        a Hargita táncegyüttes<BR>&gt; annak<BR>&gt; &gt; reményével 
        kecsegtetett, hogy igenis lehetséges<BR>&gt; közhelymentesen, 
        nem<BR>&gt; &gt; konfekcionálisan használni a Kárpát-medencei 
        táncnyelvet.<BR>&gt; Orza Calin<BR>&gt; &gt; koreográfus és táncosai a 
        táncokat és a hozzájuk kötődő<BR>&gt; tavaszi<BR>&gt; &gt; szokásrendet 
        kellő alázattal és hitelességgel használták fel.<BR>&gt; &gt; 
        Gazdagították a szókincset, és képesek voltak összetett<BR>&gt; 
        mondatokban<BR>&gt; &gt; beszélni - mindezt magától értetődő 
        tánckészséggel és -<BR>&gt; ami nem magától<BR>&gt; &gt; értetődő - 
        nagyszerű színészi játékkal. Ha kellett, az<BR>&gt; ember lefordult 
        a<BR>&gt; &gt; székéről a nevetéstől, ha kellett, hagyta magát 
        marcangolni.<BR>&gt; &gt; De úgy tetszik, hazai táncszínházunk 
        fényévekre került az oly<BR>&gt; &gt; reflexszerűen idézett bartóki 
        gondolatoktól. Lassan<BR>&gt; elfelejtjük, mert<BR>&gt; &gt; 
        elfeledtetik velünk, hogy a néptánc, mint minden<BR>&gt; kulturális 
        jelenség,<BR>&gt; &gt; mozgásban lévő rendszer: újabb szokások, 
        hangszerek, figurák,<BR>&gt; &gt; "modernebb", változó ösztönök 
        rejtélyes világa. Amely<BR>&gt; ugyanúgy elsőrendű<BR>&gt; &gt; 
        "nyersanyag" az úgynevezett magas művészet számára, ahogy<BR>&gt; Bartók 
        vagy<BR>&gt; &gt; Kodály számára a népi muzsika volt. Amelynek alkotó 
        igényű<BR>&gt; &gt; szétszálazása, majd - urambocsá! - személyre szóló 
        és<BR>&gt; egzisztenciális<BR>&gt; &gt; mélységű újraszövése nem 
        szentségtörés - ha kellő erejű és<BR>&gt; színvonalú<BR>&gt; &gt; 
        tánctudással jár. S nem szentségtörés a merészebb<BR>&gt; absztrakció, 
        a<BR>&gt; &gt; babrálás intellektuális árnyalatokkal, amint az 
        sem,<BR>&gt; hogyha az alkotók<BR>&gt; &gt; nem elsősorban a 
        népszínműves tradíciókhoz, nem csak az<BR>&gt; idealizált<BR>&gt; &gt; 
        nép(mese)i világhoz fordulnak. Nem csak lócákat meg<BR>&gt; 
        gereblyéket,<BR>&gt; &gt; taligakereket vagy szénaboglyákat használnak 
        színpadi<BR>&gt; díszletül,<BR>&gt; &gt; jól-rosszul másolt viseleteket 
        jelmezül. Nem olyan lehetetlen<BR>&gt; &gt; vállalkozás venni a 
        fáradságot, és kicsákányozni ebből a<BR>&gt; műveltségből<BR>&gt; &gt; 
        mindazt, ami hozzánk szól, ami a mi bőrünkre megy, hiszen<BR>&gt; erre 
        is vannak<BR>&gt; &gt; nálunk kitűnő példák - túl azon, hogy e 
        hagyományrend<BR>&gt; bemutatása<BR>&gt; &gt; természetesen önmagában is 
        művészi értékű.<BR>&gt; &gt; Csakhogy néha ennél több kell. Egyre 
        inkább.<BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; Tudatosítani kellene, hogy a gyűjtés, 
        a tájak, muzsikusok,<BR>&gt; táncok<BR>&gt; &gt; újrafelfedezésének és 
        -élesztésének hőskorszaka lezárult.<BR>&gt; Már nem mindig<BR>&gt; &gt; 
        elégséges, ha a pionírok egyszerűen színpadra viszik azt,<BR>&gt; amit 
        mondjuk<BR>&gt; &gt; egy kicsiny sóvidéki zsákfaluban találtak. Új 
        korszak van.<BR>&gt; Ezek a táncok<BR>&gt; &gt; többre hivatottak. 
        Mindenre.<BR>&gt; &gt; Alapkérdésekhez kellene visszatérni: milyen 
        formában érdemes<BR>&gt; &gt; továbbgondolni, feldolgozni táncainkat? 
        Kinek szól(ná)nak<BR>&gt; ezek az<BR>&gt; &gt; előadások? Nem volna-e 
        időszerű megint esztétikai<BR>&gt; önmeghatározásokkal<BR>&gt; &gt; 
        bíbelődni? Eldönteni végre, minek van értelme a színpadon,<BR>&gt; s 
        minek helye<BR>&gt; &gt; a skanzenban, ha a világ egyik legszerencsésebb 
        nemzetének<BR>&gt; mondhatjuk<BR>&gt; &gt; magunkat népi kultúránk 
        gazdagságának tekintetében? Nem<BR>&gt; volna-e érdemes<BR>&gt; &gt; 
        néha a társművészetekre is vetni egy oldalpillantást? És<BR>&gt; 
        szerencsés<BR>&gt; &gt; ösztön-e az, ha a kritikai figyelemtől 
        elszokott, a kölcsönös<BR>&gt; &gt; öntömjénezéshez hozzáedződött 
        koreográfusi kör bármiféle<BR>&gt; szépészeti<BR>&gt; &gt; ítélettel 
        szemben körkörös védelemre rendezkedik be? Ha az<BR>&gt; "inkább<BR>&gt; 
        &gt; hallgassanak rólunk, csak rossz kritikát ne" szemlélet -<BR>&gt; ez 
        persze nem<BR>&gt; &gt; csak honi táncéletünkre jellemző - a szakmai 
        önérdekeket<BR>&gt; is elsöpri.<BR>&gt; &gt; Faramuci dolog, hogy ezeket 
        az evidenciákat újra és újra<BR>&gt; nyomatékosítani<BR>&gt; &gt; kell. 
        Mint ahogy faramuci kérdés az is, van-e igény és még<BR>&gt; 
        elegendő<BR>&gt; &gt; szenvedély a mai magyar néptáncszínházban arra, 
        hogy kitörjön<BR>&gt; &gt; dramaturgiai, koreográfiai, tematikai 
        gettójából, s ne csak a<BR>&gt; &gt; hozzátartozók meg az (esetleg) 
        kárörvendően kíváncsi<BR>&gt; táncostársak<BR>&gt; &gt; járjanak el a 
        bemutatókra. A táncosok hadgyakorlatszerű<BR>&gt; kizsigerelése<BR>&gt; 
        &gt; avagy a kelta közhelyekbe oltott, olykor a gyengébb<BR>&gt; 
        technikai tudást<BR>&gt; &gt; takargató táncos show-k szervilizmusa 
        persze kevés<BR>&gt; meggyőző kiutat<BR>&gt; &gt; mutatott 
        mindeddig.<BR>&gt; &gt; Nagy a tét. Mint a hőskorban, ismét ideje volna 
        annak<BR>&gt; esztétikai<BR>&gt; &gt; felelősségét vállalni, hogy a 
        szélesebb színházértő<BR>&gt; közönséghez is<BR>&gt; &gt; eljusson az 
        egyedülállóan gazdag és bonyolult magyar<BR>&gt; népzene- és<BR>&gt; 
        &gt; tánckultúra. Hiába járnak hozzánk nyugatról és keletről<BR>&gt; 
        tanulmányozni a<BR>&gt; &gt; magyar táncházakat, oktatási, gyűjtési 
        módszereket. Hiába<BR>&gt; látogatnak<BR>&gt; &gt; ezrek évente a 
        táncháztalálkozóra, töltik meg a táborokat,<BR>&gt; s viszik<BR>&gt; 
        &gt; tovább áldozatkész hagyományőrző és amatőr csoportok ennek<BR>&gt; 
        a világnak<BR>&gt; &gt; minden szépségét és gyötrelmes igazságait, ha a 
        színházi<BR>&gt; feldolgozások<BR>&gt; &gt; provinciálisak 
        maradnak.<BR>&gt; &gt; Mert addig Kalotaszeg sem lesz örök.<BR>&gt; &gt; 
        <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; Kiadja a Nemzet 
        Lap és Könyvkiadó Kft. C 2001<BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; 
        <BR>&gt; &gt; Sok beszédnek sok az alja.<BR>&gt; Ez a közmondás jut 
        erről az írásrol eszembe.Annak ellenére<BR>&gt; jó volt,hogy ez a szép 
        autentikus épületben úgy éreztük<BR>&gt; magunkat ,mintha egyik falubol 
        a másikba kellet volna<BR>&gt; sétálnunk két helyszin közt.Én a 
        szervezők helyében ezt<BR>&gt; végig gondolnám.Az erdélyi árusokat 
        sikerült zárás elött<BR>&gt; megtalálni./Túl hiányos volt az 
        információ/Az infós<BR>&gt; leányoknak fogalmuk sem volt mi hol van.A 
        kiírások<BR>&gt; valószinűleg rejtzvényfejtőknek készültek.Biztos nincs 
        jobb<BR>&gt; helyszin.A belépőárak :csillagos ég.Nagycsaládosok<BR>&gt; 
        kizárva./köszönjük. <BR>&gt; Üdv .Tibor<BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; 
        <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; <BR>&gt; &gt; 
        ---------------------------------<BR>&gt; &gt; Nyári táborok: <A 
        target=_blank 
        href="http://www.folkradio.hu/nyari_tabor.php">http://www.folkradio.hu/nyari_tabor.php</A><BR>&gt; 
        &gt; Támogasd adód 1%-ával a Folkrádiót:<BR>&gt; &gt; <A target=_blank 
        href="http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/56148.html">http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/56148.html</A><BR>&gt; 
        &gt; <BR>&gt; <BR>&gt; 
        ______________________________________________________________<BR>&gt; 
        _________________<BR>&gt; MP3 lejátszók már 6900 Ft-tól! A legszélesebb 
        MP3/MP4 video <BR>&gt; lejátszó választék.<BR>&gt; Ingyenes országos 
        házhozszállítás! www.infopatika.hu<BR>&gt; <BR>&gt; <BR>&gt; 
        ---------------------------------<BR>&gt; Nyári táborok: <A 
        target=_blank 
        href="http://www.folkradio.hu/nyari_tabor.php">http://www.folkradio.hu/nyari_tabor.php</A><BR>&gt; 
        Támogasd adód 1%-ával a Folkrádiót:<BR>&gt; <A target=_blank 
        href="http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/56148.html">http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/56148.html</A><BR>&gt; 
        <BR>---------------------------------<BR>Nyá<BR></BLOCKQUOTE><BR>_________________________________________ 
      <BR>Hírkereső.hu - Mindig friss hírek, toplisták, sztárpletykák. A 
      legfontosabb 70 hírforrás közel 2.500 cikke naponta!<BR>Ha egy lapon 
      akarsz mindent áttekinteni <A target=_blank 
      href="http://www.hirkereso.hu/">KLIKK IDE!</A> </BLOCKQUOTE>
    <HR>
    ---------------------------------<BR>Nyári táborok: <A target=_blank 
    href="http://www.folkradio.hu/nyari_tabor.php">http://www.folkradio.hu/nyari_tabor.php</A><BR>Támogasd 
    adód 1%-ával a Folkrádiót:<BR><A target=_blank 
    href="http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/56148.html">http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/56148.html</A><BR><BR></BLOCKQUOTE><BR>_________________________________________ 
  <BR>Hírkereső.hu - Mindig friss hírek, toplisták, sztárpletykák. A 
  legfontosabb 70 hírforrás közel 2.500 cikke naponta!<BR>Ha egy lapon akarsz 
  mindent áttekinteni <A href="http://www.hirkereso.hu/">KLIKK IDE!</A> 
</BLOCKQUOTE></BODY></HTML>