<br><br>
<div><span class="gmail_quote">2006/2/21, Kemecsei Gábor &lt;<a href="mailto:kemecsei@folkradio.hu">kemecsei@folkradio.hu</a>&gt;:</span>
<blockquote class="gmail_quote" style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">Igazad van!<br>En viszont feltekeny is vagyok es nem tetszik, hogy ezek az idegen &quot;tancos<br>rendezvenyek&quot; egyre nepszerubbek. Persze tudom, erre az lesz a valasz, hogy
<br>a valodi tanchazaknak is jot tesz az ismertseg, hisz a fiatalok talans<br>rajonnek arra, hogy van nepzene meg neptanc es akkor a &quot;hazaira&quot; is<br>kivancsiak lesznek, mert a &quot;tanchaz&quot; szo divatoss valami. -Nem tudom!
<br><br>Csak erzem, hogy nem esik jol nekem, ha szlovak tokajit kell innom kulfoldon<br>egy etteremben.<br><br><br>Udv:kemecs<br><br><br>Kedves Kemecsei Gábor,</blockquote>
<div>&nbsp;</div>
<div>az &quot;idegen táncos rendezvények&quot;, ahogy írod,&nbsp;nem árukapcsolás a magyar megkedveltetése érdekében. És ne legyünk féltékenyek,&nbsp;vegyük figyelembe, hogyan viszonyult pl. Bartók és Kodály a Kárpát-medence népeinek népzenéjéhez. Szimbiózisban élő kultúrákról van szó, mint ahogy tágítva a kört, az egész európai folklór és etnográfia textúrájában is rengeteg közös vonás van. Ez semmit nem von le a mi gyönyörű kultúránk értékéből, hanem egyszerűen összefüggéseiben&nbsp;láttatja.
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Egyébként számomra elementáris, hogy ha tisztelem és ápolom saját népem hagyományait, azaz fogékony vagyok az igazi értékekre, akkor mások értékeit is képes vagyok meglátni. A végtelenségig gyűlölöm Trianont és Versaillet, de attól még egy szlovák hegyi falu gyönyörű. (Zárójel, a Tokaj szlovák etimologizálása csak egy a sajnálatos maticás sovinizmusok közül.) 
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Abban persze igazad van, hogy az árukapcsolás lehetséges, de nem így. Abban én Pávai Istvánnal értek egyet, még a megasztár-ügyben esett erről szó, hogy pankokból nehezen lesznek népzene-fanatikusok. Viszont mit szólsz ahhoz, ismét a számomra kedves&nbsp;észt példánál maradva, hogy ha&nbsp; van egy észt néptáncegyüttes Magyarországon,&nbsp;ennek az is az eredménye, hogy több, igen jó észtországi észt néptáncegyüttes kezdi újra felfedezni a magyar néptáncokat, sőt, a magyar folklór alapjai&nbsp;megjelennek egyes egyetemi szakok tanrendjében.&nbsp;&nbsp;Ez nem árukapcsolás, és nem is véletlen, hanem kulturális diplomácia, kölcsönösség, és ennek egy jó nem magyar táncház, táncház ezúttal a szó szoros értelmében, ugyanúgy része lehet!! (Táncház egyébként észtül tantsutuba, és&nbsp;a tuba szó&nbsp; 'helyiség, szoba, belső tér'&nbsp; jelentésű.)
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Tehát&nbsp;megismétlem első levelem első gondolatát, örüljünk annak, ha a magyar táncház nemes hagyományai&nbsp;sokfelé folytatódnak. Más kérdés, hogy ki mit tesz azért, hogy egy-egy országban megismerjék a magyar táncház&nbsp;történetét és lényegét. És ezzel valóban érdemes foglalkozni.&nbsp;
</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Üdvözlettel:</div>
<div>&nbsp;</div>
<div>Pomozi Péter</div></div>