<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML xmlns:o = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2802" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV dir=ltr align=left><SPAN class=734522711-06012006>Péter öszvéres példáját 
nagyon szemléletesnek találom. Ott is ráttapint a lényegre, hogy amit itt 
rövidítve a néptánc vagy a népdal szavakkal nevezünk meg, az valójában egy 
komplex jelenség. Ebben részt vehetünk, ha tudunk, kívülről szemlélhetjük stb., 
de nyilván a teljesértékű viszonyulás a részvétel. Pontosan ez nehezíti meg a 
bejutást ebbe a körbe, mert ha egy csak rockkedvelőt vagy diszkóst beviszel a 
táncházba, ő azt érzi, hogy ebbe nem tudna részt venni, , mert itt nemcsak 
hallgatni meg csápolni kell, hanem táncolni, énekelni, csujjogatni, 
metakommunikálni a zenésszel stb. Ezért szintén nem könnyű a bejutása annak sem, 
aki "papírból"  sok népdalt ismer, mert itt aktívvá kell válni, viszonyulni 
kell a többiekhez. Más műfajokban az aktív részvétel minimális vagy nulla. Tehát 
kulcsszerepe van a táncházban annak, aki tanítja a táncokat, aki aktívvá tudja 
tenni az üldögélőket, külön tudja tanítani a kezdőket stb. Ehhez nem elég jól 
tudnia a táncokat, a lényében kell lennie egyfajta közösségszervező képességnek. 
Azt hiszem, néha ez nincs meg, ezért nem jön össze a dolog, s akkor próbáljuk 
mással magyarázni, hogy diszkósítani kellene stb.</SPAN></DIV>
<DIV dir=ltr align=left> </DIV>
<DIV dir=ltr align=left>Üdv. <A href="http://www.pavai.hu/" target=_blank>Pávai 
István</A></DIV></BODY></HTML>