<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1458" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV align=justify><FONT face=Verdana>Folytatva a témát; megkérdezném tőle 
ugyanezeket mondjuk Chopinre vonatkozólag, aki lengyel viszonylatban 
támaszkodott népi alapokra. Megkérdezném, mi a véleménye, hogy a késői Liszt 
sokaknak korai Bartóknak tűnik, lát-e ilyenfajta kontinuitást az alapok 
tekintetében is; tudja-e, hogy Beethoven világhírű Örömódájának dallamát 
magyarországi horvát dudás(ok?)tól hallotta; van-e valami érzése (pl. büszkeség, 
stb.), véleménye ezzel kapcsolatban, vagy nem számít a forrás, csak az 
előadásmód? Mennyire érzi szükségét egy előadóművész, hogy egy zeneszerző 
művének előzményeit, történetét, forrását ismerje? Előtte meghallgatja e 
ugyanazt a művet korábbi előadóktól felvételről (akik nagy tekintélyek, 
világhíresek), próbálja-e értelmezni azoknak a felfogását a zeneművel 
kapcsolatban, és dönteni, hogy ő ezt mennyiben követi, vagy mennyiben tér el 
ettől. </FONT></DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Verdana></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Verdana>Ezeket tenném fel nagyjából egy 
zongoraművésznek kérdésként. </FONT></DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Verdana></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Verdana>A zongora egyébként olyan szinten nem 
érdekel, hogy az valami hihetetlen; azért nem tudtam felvételizni Nyíregyházára 
népzene szakra, mert&nbsp;zongorázni kellett volna tudni a felvételihez, amiatt 
el is kezdtem járni zongorára, de a tanárom kirúgott.</FONT></DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Verdana></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV align=justify><EM><FONT 
face=Verdana>KovPét&nbsp;</FONT></EM></DIV></BODY></HTML>