<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META content="MSHTML 5.00.2614.3500" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial>Kovács Péter írta:</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial>
<DIV align=justify><FONT face=Century>>Viszont annak, hogy a táncosok nagyon
színvonalas CD-kre tudnak ma már dolgozni, annak az a >hátránya van, hogy
ugyanazt várják el az "élő zenésztől" is. Ezt olyan értelemben gondolom, hogy
egy >felvételre egy zenész jobban összeszedi magát, és a maximumot (tehát nem
az átlagos önmagát) >kívánja abban a néhány percben nyújtani. Pl. az "Új élő
népzene" meg a "Táncháztalálkozó" CD-knél, >kazettáknál egy együttes csinál
egy nagyon ütős, gyors tempójú, élénk, virtuóz, stb. 100%-os számot, >ahol
pl. egy hamis hang, vagy "nem kellő megfontolás alapján kidolgozott akkord" nem
>fordul elő. Ezeket egyfolytában hallgatva a táncosok füle
elkényelmesedik, és egy táncházban is ezt az >eredeti falusi zenészekre sem
mindig jellemző 100%-os teljesítményt, gyors tempót, színpadias
>tökéletességet, stb. várja el. Ezekhez a "szuper-összeállításokhoz" képest
az "élő zene" persze hogy >visszalépésnek tűnik. </FONT></DIV>
<DIV align=justify> </DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Century>Bodó-Bán János:</FONT></DIV>
<DIV align=justify> </DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Century>Nagy előrelépésnek tartom azt, hogy a
technika révén eljutottunk oda, hogy az oktatásban-tanításban jó minőségű zenére
dolgozhatnak a szakemberek. Hosszú évtizedeken át kopott, recsegő szalagokról
dolgoztunk és ez a technikai előrelépés talán megváltás a táncosoknak. Tisztelt
"tanult" zenészek, nekünk, tánccal foglalkozó szakembereknek nem "ütős, gyors
tempójú, élénk, virtuóz, stb. 100%-os szám"-ra van szükségünk, hanem HITELES,
MEGFONTOLT, zenélésre. Az adatközlő zenészek sokszor muzsikálnak hamisan, ez
természetes módon hozzátartozik a saját gondolkodásvilágukhoz. Nem azt akarom
sugallni, hogy ezt követni kell, nem, mi szeretnénk érezni a zene lelkületét,
stílusát, ízét, párosítva azzal az alázatos előadásmóddal, ahogyan a
hagyományőrzők is teszik. Igen nagy alázattal szolgálják ki a bált, lakodalmat,
mulatságot, táncházat(újabban), a közösséget, a PÁRT, a táncost. A zenélésükben
van egy nagy kisugárzás a közösség felé. Táncházzenekaroknál nagyon jó érzés
táncosként kimondani, hogy "ez a rend olyan volt, mint a..., vagy ezt úgy
játszotta és úgy szólt mint a...", és ez tényleg sokszor előfordul, de sokszor
sajnos nem.</FONT></DIV>
<DIV align=justify> </DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Century>Legyünk ígényesek és ne szorítkozzunk a jó
minőségű eredeti CD kiadványok hallgatására, tanítsunk élő zenére, ha lehet, de
annak a muzsikának legalább olyan jól kell szólnia, mint a gépzenének. Hiszen MI
vagy TI tudjuk, hogy hogyan nem kell hamisan játszani. Az igaz, hogy nem biztos,
hogy ettől lesz jobb a muzsika.</FONT></DIV>
<DIV align=justify> </DIV>
<DIV align=justify><FONT face=Century>Tisztelettel,Bodó-Bán János</FONT></DIV>
<DIV align=justify><FONT
face=Century></FONT> </DIV></FONT></DIV></BODY></HTML>