<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML xmlns:o = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>Kedves Laci! Bocs, hogy beleszólok, 
de:</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>1.&nbsp;A táncházmozgalom nem azonos a 
színpadi népzene-néptáncmozgalommal.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>2.&nbsp;A színpadi népzene-néptáncmozgalom 
(folklór-revival) Magyarországon legalább 200 éves múltra tekint 
vissza.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>3. A táncházmozgalom valóban a hetvenes évek 
elején bontakozott ki (30 éves), lényege pontosan abban van, hogy a tánc 
visszakerült a színpadról a "földre", a táncot és a zenét az eredeti 
környezetében természetszerűen létező közösségi szórakozási funkciójába helyezte 
vissza.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>4. Az eredeti néptáncot 
és&nbsp;népzenét&nbsp;eredeti funkciójában városon meghonosító 
táncházmozgalom&nbsp;hatott a színpadi népzene- és néptánmozgalomra is. Ez a 
hatás pontosan az autentikusabb stílus felé való fordulást jelentette, hiszen 
azelőtt, az ötvenes-hatvanas években szinte kizárólag&nbsp;az eredeti folklórtól 
messze elrugaszkodott koreográfiákat, zenekari hangszerösszeállításokat, zenei 
feldolgozásokat lehetett látni-hallani.&nbsp;</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>5. Az új színpadi népzenei keretek között 
létrejöttek újfajta feldolgozások is, amelyek nem tartoznak a táncházmozgalom 
kereteibe, akkor sem, ha olyan zenekar játssza ezeket, amelyik táncházban is 
muzsikál, vagy akár a színpadon felváltva játszik feldolgozást és eredeti 
népzenét.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>6. Nem vagyok feldolgozás-ellenes, csupán 
annyit szeretnék, hogy lássuk világosan, hogy mikor milyen műfajjal, stílussal 
stb. van dolgunk. A klasszikus zenészek körében nem fordul elő, hogy valaki 
Mozart műveit Beethoven neve alatt írja ki a plakátra, CD-borítóra stb. A 
népzenei mozgalmak iránt érdeklődők műkedvelők közül viszont sokan nem tudják 
megkülönböztetni az autentikus népzenét a feldolgozástól. Ez nyilván a népzenei 
műveltség és az oktatás általános hiányosságaival magyarázható, amiről már 
többször esett szó itt a listán.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>Mindezeken túl igen fontosnak tartom, ami 
Bonyádon eddig történt, a fenti pontosításaim nem is mind szószerint neked 
szólnak, csupán a te hosszabb leveledet olvasva jutott eszembe, hogy ezt a 
néhány gondolatot ide leírjam.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>Üdv.</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004>Pávai István</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN class=809262918-11022004></SPAN>&nbsp;</DIV></BODY></HTML>