[Folklista] Kritika
Pető Szabina
feteke at freemail.hu
2010. Júl. 14., Sze, 10:23:05 CEST
>Kritikáról A két cikk mintha nem látna a mozgalom – nem találtam jobb szót – mélyére, pedig azt feszegeti. A táncosoktól hiányolja azt a korszakot, ami mindig is átmenetinek tűnt. A néptáncot színpadra állítani eleve ellentmondásos, végre kettévált a színpadi produkció meg az életforma, ahol gyerekek ezrei találkoznak heti szinten ezzel a mozgáskultúrával és pedagógiai módszerrel, aztán folytatják halálukig. Itt a megszületendő produkció szinte melléktermék. A fiatal zenészeket pedig nem két kétesen sikerült riportból kéne megítélni. Egyszer már kifakadtam értük, de megint el kell mondanom, hogy milyen tiszteletreméltó a munkájuk. Olyan fiataloktól lehet tanulni, akik nem szálltak el maguktól és ők is tanulnak folyamatosan. Alázattal, pontosan, alaposan.Ha valaki kritikát ír, azért ne csak a Bírlakba látogasson el, hanem tanfolyamokra, táborokba, ahol azok az amatőrök, akiket a táncházban talál, együtt tanulnak a leendő profikkal, konzisokkal, akadémistákkal. Arról nem is beszélve, hogy kiktől? Olyan tanároktól, akik még most is folyamatosan bővítik tudásukat, még jobbra törekednek, pedig már 20 éve is lezenélték a csillagokat. Az viszont nem volt világos a második cikkben, hogy ez most az Etnoklub, vagy a „kortárs magyar népzenei élet” kritikája-e? A két cikk legnagyobb tanulsága, hogy a háttérből talán nem tudunk eleget megmutatni, ha még egy ilyen cikkíró előtt is rejtve marad. Ezzel kéne kezdeni valamit. Bár nem tudom, hogyan lehetne, hacsak be nem ültetünk médiás embereket pl.: Beja, Márti vagy Ottó órájára. (Bocsánat, Karádról jövök, de itt egy hosszú felsorolás jöhetne hangszeres bontásban, de úgyis mindenki ismeri őket.) Tisztelettel: Pető Szabina
További információk a(z) Lista levelezőlistáról