[Folklista] Zalai Kamaratánc Fesztivál és a kamaratánc, mint olyan...

Kovicsán petya75 at freemail.hu
2004. Ápr. 20., K, 10:13:30 CEST

Sz&#337;ke Katalin <szoszkee at freemail.hu> írta:

> nekem nagyon tetsztt a Kamaratánc fesztivál.f&#337;leg a Kincs&#337;
> Táncm&#369;hely:Rókalesen c produkciója.Nívódíjas is lett:)))

A dolog színpadi részéhez nem tudok hozzászólni (mert a budapesti
zenész barátaimat kísérgettem két kocsma között, így a néz&#337;téren
nem, színpadon is csak akkor voltam, amikor muzsikálni kellett :) ), de
ez nem akadályoz meg abban hogy elmondjam err&#337;l a
véleményemet... :))

Szerintem a néptáncon belül olyan m&#369;faj, hogy "kamaratánc" nem
létezik (és nem is a néptáncmozgalmi színpadi hagyományból ered),
mert
egyik táncegyüttes sem nem áll ki színpadra max. hat emberrel, ill. nem
csinál direkt ilyen célra koreográfiákat. Ezt alátámasztja az a tény is,
hogy sok koreográfia csak kifejezetten erre a Zalai Kamaratánc
Fesztiválra készül, és többet utána nem táncolják. Azt sem hiszem,
hogy néptáncegyüttesek hat f&#337;s kivonatai annyi tematikus, a
néptánctól már sokszor teljesen elrugaszkodott számot táncoljon
egyéb id&#337;ben, mint amennyi most itt megjelent.

Itt arrról lehetett szó annakidején évtizedekkel ezel&#337;tt, amikor
elindították ezt a fesztivált, hogy Zalában is legyen egy "rangos"
fesztivál, és mivel más m&#369;fajok, vagy egyéb "apropók" már foglaltak
voltak más fesztiválok számára, ezért kitalálták, hogy legyen ez
egy "kamaratánc" fesztivál. Így biztosítva lett Zala(egerszeg)
privilégiuma ebben a "m&#369;fajban" a néptáncon belül. Persze az, hogy
ilyen a néptáncon belül szerintem nem létezik, még nem jelenti azt,
hogy ezt a fesztivált meg kéne szüntetni, hiszen m&#369;ködik a dolog,
a "mozgalmon" belül jegyzik ezt a fesztivált, és kétévente ez egy jó buli
nálunk. (Nekem pont az tetszett benne, ami a táncháztalálkozóban:
hasonló érdekl&#337;dés&#369;, gondolkodású, stb. emberek, akik egyébként a
távolság miatt máskor nem találkoznak, összegy&#369;lnek - ismer&#337;sök és új
kapcsolatok, jó zenészeket hallani, stb.)

KP