<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2180" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2><FONT face="Times New Roman" size=3>Kedves 
LegKemecseiBb Gábor!<BR><BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Olyan szépen feladtad a labdát 
lecsapásra, hogy - általános írásiszonyom <BR>ellenére - tollat ragadtam, azaz - 
a fáin képzavar kiteljesedése érdekében - <BR>a "Kompjúter Klaviatúráján 
Kalapálom" soraimat.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Szóval eredetileg a "táncház" az nem 
valamelyik <BR>nemzet/nemzetiség/társadalmi csoport kizárólagos tulajdona (pl. 
nem csak a <BR>magyaroké az írekkel, keltákkal /?/, brazilokkal, indiaiakkal 
szemben, vagy <BR>nem csak a folklistásoké a többiekkel szemben), sem nem 
valamelyik <BR>testrészünk "alkalmazásának/ritmikus használatának helyszíne (pl. 
csak <BR>"lábtáncház" a hastáncházat kizárandó) - hanem 
mindenkié.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp; A "mozgalmi táncház" -&nbsp; a 
hagyományőrzésnek az a&nbsp; "modern", <BR>TUDATOS/TUDOMÁNYOS formája, ami az 
egész világon elterjedt és elismert - az <BR>ún. "Magyar modell" - az valóban a 
"mienk", a magyaroké. De ez sincs (mint <BR>semmi sem) nemzetközi előzmények 
nélkül - lásd nyugat-európai folkmozgalmak, <BR>észak-amerikai nemzetiségi és 
nemzetközi táncklubok vagy a svéd <BR>"táncházmozgalom" (ők nem úgy hívták!) - 
ez utóbbi már a második <BR>generációját nevelte a 970-es években, amikor mi, 
első-generációs magyar <BR>"mozgalmárok" ott jártunk. A fentieket illusztrálandó 
van egy kép a Nomád Nemzedék c. kötet 48-ik oldalán,&nbsp;<BR>ami Kanadában 
készült valamikor a XX. század elején és az van írva a képen látható falra, hogy 
"DANCE HOUSE" (most vettem észre, hogy az N betűt fordítva meszelték 
fel!)<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Abban egyébként igazad van, hogy sokszor táncháznak 
nevezik az olyan <BR>eseményeket is (bál, keresztelő, kiállításmegnyitó utáni 
mulatság s egyéb <BR>"bulikat",stb.), amelyeken nics tanítás, mindenki azt 
csinálja, amit a <BR>valamilyen szervezett oktatás (táncház, tanfolyam, tábor 
stb.)keretei között <BR>megtanult.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A témával 
kapcsolatban egyébként ajánlom a következő könyveket:<BR>Nomád nemzedék. (szerk. 
Bodor Ferenc), Budapest, Népművelési Intézet, 1981<BR>A betonon is kinő a fű 
(szerk. Sándor Ildikó), Budapest, Hagyományok Háza, <BR>2006 -&nbsp;meg egy 
filmet is: Amerikába jöttem (rendező: Szomjas György, zenei rendező: Halmos Béla 
nevű magam)<BR><BR>Igazi jóindulattal és barátsággal üdvözöl<BR>Béla de Halmos 
(Táncház Archívum)</FONT><BR><BR></FONT></DIV></BODY></HTML>